I'M LADY

Онлайн-журнал для жінок

Як привчити дитину читати за допомогою гри

Всі ми прекрасно знаємо, що навчання читання дітей або іншими словами художньо-естетичне виховання – важливо для загального розвитку дитини і отримання ним подальшої освіти. Але як цього вчити?

  • діти

Як людина вчиться чогось? Очевидно, що для того, щоб почати вчитися якій-небудь навичці, ми повинні дати собі відповідну установку – поставити мету, обов’язково себе мотивувати . Адже коли перед нами є мета – у нас є багато внутрішніх сил і ресурсів для її досягнення в максимально короткі терміни!

У спілкуванні з дитиною завжди дорослий має своє доросле мета, наприклад розвинути пізнавальні здібності дітей, уяву, фантазію, творчі здібності, збільшення обсягу уваги і пам’яті, встановлювати правильні стосунки з дорослими і однолітками, і т.д. І в нашому випадку ми ставимо собі за мету навчити дитину любити книги і, згодом, проявляти інтерес до книг і самостійно читати і робити для себе нові відкриття за допомогою книги.

Безумовно, ви все знаєте, що немає нічого надійного в вихованні, ніж особистий приклад батьків. Звичайно, якщо дитина бачить вас з книжкою – це 50-90% успіху. Але щоб у дитини читання книги стало його діяльністю у нього повинна з’явитися своя дитяча мета. І всі ми з вами знаємо, що основна діяльність у дітей – це гра.

Шановні батьки! Дуже важливо самому проявити творчу ініціативу і створити для вашої дитини ігрову ситуацію, в якій саме книга може і підняти настрій, і знайти відповідь на питання і просто комфортно і цікаво, в позитивному настрої провести разом час.

А зараз приблизний хід ігрової ситуації і як це можна організувати, використовуючи м’які іграшки, ляльки, кольорові кубики, конструктор Лего або вирізані прямокутники з кольорового паперу і кольоровий картон.

Введення в ігрову ситуацію (для дітей 3-4 роки)

Дидактична задача (для дорослого): мотивувати дитину або дітей на включення в ігрову ситуацію.

– Ти любиш ходити в гості?

Дитина дає відповіді і розповідає до кого він любить ходити в гості.

Дорослий показує дитині, що нас запросили в гості кольорові чоловічки або зайчик, ведмедик і ін. у яких є свої улюблені книжки і які хочуть нам розповісти цікаву історію або казку.

– Ти хочеш піти в гості?

Дитина в більшості випадків із задоволенням збирається піти в гості негайно і каже так, хочу.

починаємо грати. Гра «Доріжки»

Умова гри. Щоб дійти до будиночків різнокольорових чоловічком треба побудувати доріжки за допомогою різнокольорових кубиків, конструктора лего або вирізні квадратиків, прямокутників з кольорового паперу. Будиночками можуть бути різнокольорові аркуші картону (червоний, жовтий, зелений, синій), в яких можуть жити як різнокольорові чоловічки так і м’які іграшки, які є вдома.

Дидактичні завдання: (для дорослого):

1. уточнити на скільки сформоване уявлення про чотирьох кольорах – червоному, жовтому, зеленому, синьому і їх назви.

2. сформувати вміння визначати і називати колір предметів (червоний, жовтий, зелений, синій) розподіляти предмети в групи за кольором.

Дитина будує сам доріжки, промовляючи які предмети і якого кольору він бере, і в якому напрямку кладе.

Батько каже, що кожна доріжка повинна привести до будиночка такого ж кольору як і вона самі. Потім бере один з будиночків, прикладає до кінця потрібної доріжки і каже: «Синя доріжка привела нас до синього будиночка». В якому живе синій чоловічок або ведмедик. Який дуже любить синій колір, тому він пофарбував свій будиночок синьою фарбою.

Гра «Як тебе звуть»

Дидактичні завдання: (для дорослого)

1. закріпити вміння визначати і називати кольори предметів, порівнювати предмети за кольором, розподіляти предмети в групи за кольором.
2. тренувати вміння діяти за аналогією, розвивати мовлення.

Дорослий: – Що кажуть, коли знайомляться? (Відповідь дитини називати своє ім’я)
Знайомляться з усіма мешканцями різнокольорових будиночків.

Дидактичні завдання: (для дорослого)

1. Розвивати мова та комунікативні навички.
2. Уміння діяти за аналогією.
Нас запрошує ведмежа в свій синій будиночок і хоче нас познайомити зі своєю улюбленою книжкою.

Ведеться вільний діалог між гостями і ведмедик Михайло (Міша) розповідає, як йому друг дав почитати казку (вибирає дорослий виходячи з інтересу дитини), і вона стала для нього улюбленою.

Як привчити дитину читати за допомогою гри

Читають разом і після читання обговорюють.

Гра «Танцюють всі!»Або гра« Слухаємо музику »

Дидактичні завдання: (для дорослого)

1. Організувати активний відпочинок дитини, тренувати вміння діяти за аналогією.

ведмедик (Міша) запрошує гостей потанцювати. Дитина, наслідуючи рухам дорослого, танцюють під веселу музику.

Підсумок ігрової діяльності

Дидактичні завдання: (для дорослого) відновити в пам’яті дитини те, що робили разом і створити ситуацію успіху.

– У кого в гостях ви сьогодні побували?
– Хто сподобався найбільше?

Дорослий показує дитині, що у нього вийшло прокласти доріжки до будиночків, тому що він знає добре кольору.

– Хто запросив в гості прочитати свою улюблену казку?
– Як називається казка?
А давай пограємо в цю казку.

Придумуючи нові і нові історії і вводячи книгу в життя вашої дитини. Книга неодмінно стане першим і найкращим другом, за допомогою якого дитина буде здійснювати нові Відкриття і відкривати для себе цей прекрасний і дивовижний Мир.

Підведемо підсумки? Привчити до читання допоможе те, що ви читаєте своїй дитині. Вибір книги допомагає зацікавити дитину в змісті. Через час дитина відчує незручність в тому, щоб дізнатися продовження історії, необхідно попросити у вас допомоги. І тоді він захоче самостійності. Тому з раннього дитинства можна привчити дитину читати легко і просто.

Початок програми навчання читання – нехай дитина знайде особливу книгу, що підкорила його, і захоче прочитати її багато разів. Чи не занадто важливо, якою буде ця книга. Головне те, що саме з неї він і почне своє навчання читанню.

Навчання читання дітей – це не просто запам’ятовування прийнятих в нашій мові знаків. Адже привчити дитину до читання складніше, ніж навчити його читання букв. Читання книги є особливою культурою, яка поступово приходить з повагою до написаного тексту і залученню себе до досвіду свого покоління.

Навчання читання має починатися з прищеплення його культури. Важливо, щоб дитина не просто читав, то, що йому цікаво, навчався робити аналіз того, що відбувається самостійно. Тому навчання має грунтуватися на проведенні бесід про книжки. Було б добре, якщо ви ознайомилися зі змістом книги, в яку занурився ваша дитина. Бажаю Вам удачі і терпіння в обраному Вами шляху!

Стаття підготовлена ​​Кисельової Жанною Миколаївною, вихователем групи «Мудрі совята» мережу приватних дитячих садків «Елітора»

Дякуємо за увагу!

Як привчити дитину читати за допомогою гри

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code