I'M LADY

Онлайн-журнал для жінок

Історія парфумерії таємниці «ароматного» минулого – 1970-ті роки

У 1940-1950-і роки парфумерія залишається привілеєм багатих і знаменитих, але в 1960-х звичайні люди стали купувати духи в великих кількостях. Ті, хто ніколи не бував за кордоном, опинившись в іншій країні, особливо у Франції, відвідували парфумерні магазини і купували парфуми в магазинах безмитної торгівлі. Вони поверталися додому з флаконами Madame Rochas, Je Reviens від Worth, Ma Griffe від Carven, Arpège від Lanvin, Chantilly від Houbigant, Mitsouko and L’Heure Bleu від Guerlain, Calèche від Hermes, Sortilege, Ecusson і Youth Dew від Estee Lauder.

У 1964 році Ів Сен Лоран випустив парфуми Y, а в 1968 році – Rive Gauche. Гі Ларош представив Fidji в 1966 році. Ці аромати були більш доступні і швидко набули популярності. Колишні лідери, Chanel № 5 і Miss Dior, як і раніше залишалися бестселерами, але зіткнулися з серйозною конкуренцією з боку мас-маркету: Topaze від Avon, Imprevu від Coty і денним деревним ароматом Woodhue від Faberge, який був їм повною протилежністю.

Парфуми в 1970-х

Неможливо розповісти про всі легендарних ароматах, що з’явилися в 1970-і роки, тому ми згадаємо тільки деякі з них. Одна з найгучніших парфумерних «прем’єр» цього десятиліття став випуск Rive Gauche від Yves St Laurent в 1970 році. Хоча Франція раніше зберігала лідерство на світовому парфумерному ринку, переворот в парфумерії категорії «мас-маркет» зробили США. Жінки стають все більш незалежними, і починають користуватися парфумами протягом дня, а не тільки ввечері і в особливих випадках. За прикладом обичногот гардероба, вони складають «парфумерний гардероб», в який входять аромати на всі випадки життя.

Парфумерні та косметичні бренди не могли не відреагувати на цю тенденцію. Так в 1973 році на світ з’явилися духи Charlie від Revlon. Цей квітковий орієнтальний аромат з нотами сандалового дерева, мускусу, жасмину, дубового моху, троянди і герані полюбили мільйони американок, він миттєво став надпопулярним. З Charlie почалася «американська» ера в історії парфумерії. Незабаром всі знамениті дизайнери одягу випустили аромат, що виражає їх унікальний стиль.

Інші країни швидко пішли за прикладом американців. У Великобританії Мері Куант випустила Havoc в 1974 році. Havoc – парфюмований спрей, призначений для молодих людей, які не можуть дозволити собі витрачати гроші на дорогі парфуми. Крім того, аромат Havoc був менш інтенсивним, так як спрей можна було розпорошувати на більшій площі. При бажанні трохи спрею можна розпорошити в повітрі, а потім просто пройти крізь хмару аромату, а не завдавати його на тіло, як класичні парфуми.

У цей період на парфумерний ринок увірвалася Японія, голосно заявивши про себе свіжим квітковим ароматом 15 кращих квіткових ароматів для жінок Inoui від Shiseido. Цей приголомшливий і оригінальний парфум досі відноситься до найдорожчим духам в світі, тому що складено аромат виключно з вишуканих і натуральних компонентів парфумерії. Inoui швидко набув популярності, з нього почалася мода на свіжі «зелені» аромати: Chanel №19 (1971), Alliage від Estee Lauder (1972), Private Collection (1973), Amazone від Hermes (1974).

Щоб не залишатися осторонь від прибуткового парфумерного бізнесу, ювеліри почали випускати власні аромати – Van Cleef Arpels дебютували з парфумом First в 1976 році.

Ще одне важливе нововведення цього періоду – поява чоловічих ароматів. Christian Dior представив одеколон Eau Sauvage – аромат, який буквально зводив жінок з розуму! Його творцем став Едмон Рудницька, учень Ернеста Бо, автор Eau d’Hermes, Femme Rochas і Eau Fraîche для Dior. Eau Sauvage – це цитрусовий шипр, з інноваційним квітковим букетом і свіжими ароматичними нотами. Його композиція дуже сувора, спрощена, легка і чиста; цей аромат зі стриманою квіткової свіжістю ідеально символізує саму молодість в її прагненні до досконалості.

Історія парфумерії таємниці «ароматного» минулого - 1970-ті роки

Не дивно, що за обсягом продажів Eau Sauvage побив всі рекорди. У 1977 році Yves Saint Laurent випустив Opium, який викликав настільки неоднозначну реакцію, що був майже заборонений в США через скандальний назви і рекламної компанії. Китайські емігранти в Америці вимагали перейменувати духи і принести публічні вибачення за «нетактовне ставлення до історії Китаю», так як наркотик опіум, ввезений в XVIII-XIX століттях англо-американським колоністами в Китай, став причиною численних смертей серед місцевого населення. Opium від Yves Saint Laurent – самий провокаційний аромат ХХ століття, справжній шедевр парфумерного мистецтва, який вважається одним з історичних маркерів епохи 1970-1980-х років, досконально висловили основні віяння десятиліття: жіночу рівноправність і сексуальну свободу.

Авторами орієнтально-пряної композиції Opium стали парфумери Жан Амик і Жан-Луї Сьюзак, автор Duna і Fahrenhein для Christian Dior і Oscar для Oscar de la Renta. Композиція Opium містить ноти бергамоту, жасмину, троянди, гвоздики, сандалового дерева і пачулі.

Estee Lauder вирішила поборотися за лаври кращого жіночого орієнтального парфюма і в 1978 році випустила Cinnabar, містичний, екзотичний і нескінченно привабливий аромат. Жасмин, квіти апельсина і пряна гвоздика зливаються в інтенсивний і чуттєвий аромат. Унікальність цього аромату відчувається у всьому: і у флаконі, схожому на древній далекосхідний символ, і в загадковому екзотичному ароматі, пряному і теплом. Орієнтально-пряна парфумерна композиція відкривається нотами жасмину, квітки апельсина і мандарина. У «серці» композиції – пряна гвоздика, конвалія і лілія.

У той же час, успіхом користуються такі духи, як L’Air du Temps і Bigarade від Nina Ricci, а також Ô de Lancôme і Anais Anais від Cacharel (1978), останні духи особливо були популярні у молодіжної аудиторії.

У цей період парфумерні магазини заполонили різні масла і духи на мускусною основі за досить низькою ціною. До їх числа належить Aviance Night Musk від Prince Matchabelli – насичений квітковий аромат для молодих жінок. Його композиція включає в себе ноти апельсинового кольору, сандалового дерева, пачулі, кориці, ванілі, жасмину, зеленого яблука, гвоздики, іланг-ілангу і троянди.

Історія парфумерії таємниці «ароматного» минулого - 1970-ті роки

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code